همانطور که قبلا درتوضیحات ویدیوها گفته شد شیطان رجیم لعین برای مبارزه با هر حقی یک باطلی درست میکند که دقیقا که برعکس و متضاد راه حق و حقیقت باشد مثلا در برابر توحید الهی و لا اله الا الله که یکی از وجوه آن نداشتن هیچ سنخیتی بین خالق و مخلوق است؛ وحدت وجود را که کفری مطلق و عین ضلالت است به وجود آورده است یا در برابر ولایت معصومین که حکم صریح خداوند است به شکلها و اسامی گوناگونی؛ ولایت غیرمعصوم را پایه گزاری کرده است مثلا برای مناسک حج و دور خانه خدا گشتن که نمادی از تسلیم در برابر خداست ؛ برای کافران رقص سماع را که گشتن به دور خود و نماد خوپرستی و(العیاذبالله) خودخداپنداریست به وجود آورده است
وقتی کسی در معرض شیطان رجیم لعین و یارانش قرار بگیرد و به حرف آنها گوش بدهد یعنی ولایت شیاطین را پذیرفته است و دیگر تفاوتی ندارد که شیطان رجیم و یارانش به آن شخص دستور دهند که ذکر بگوید یا نماز و قرآن بخواند؛ یا آدم بکشد و زناکاری کند .این دو روایت را ببینید:
روای(حنان بن سدیر) میگوید: از امام محمّدباقر علیه السّلام شنیدم که فرمود:کسی که مخالف ولایت علی علیه السّلام باشد، فرقی نمیکند نماز بخواند یا اهل زنا باشد.
ثواب الاعمال و عقاب الاعمال،ص395
حتی گوش فرا دادن به سخنان افراد به مانند عبادت کردن و پرستیدن آن شخص و تحت ولایت قرار گرفتن آن شخص می باشد️
در محضر امام جعفر صادق علیه السلام نام قصه خوان ها به میان آمد امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: خدا لعنتشان کند تشنيع بر ما اهلبیت علیهم السلام می كنند سبب تشنيع و بد گویی و عیب جویی مخالفان بر علیه ما اهلبیت علیهم السلام مى شوند شخصی از امام جعفر صادق علیه السلام پرسید: آیا گوش دادن به قصه خوان ها حلال است امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: نه و فرمود: هر کس به کلام سخن گویی گوش دهد پس به تحقیق او را پرستیده پس اگر سخن گو از جانب خدای تعالی سخن گوید پس شنونده خدا را پرستیده ولی اگر سخن گو از جانب ابلیس لعنة الله عليه سخن بگوید پس آن گوش کننده ابلیس لعنة الله عليه را پرستیده است و از امام جعفر صادق علیه السلام در مورد قول خداوند متعال پرسیدند:
وَ الشُّعَرَاءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ.
(سورة الشعراء،آیه 224)
و شاعران را پيروى كنند گمراهان.
امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: آن ها همان قصه گو ها هستند.إعتقادات شیخ صدوق،ص109 وبحارالانوار،ج69،ص264،ح
تمام فرقه های صوفیه و همینطور معتقدان به کفر وحدت وجو در مورد اذکار الهی عقیده دارند که برای گفتن آنها باید اذن! بگیریم! یعنی شما تصور کنید ذکری را که معصوم به صورت روایت و حدیث برای ما فرموده اند را ما باید برویم نزد یک (نستجیربالله) قطب صوفی مرتد تا اجازه بدهد و اذن بدهد ذکر بگوییم یا نگوییم!؟!
حتی درباره تفسیر قرآن نیز باید فقط توسط معصوم صورت گرفته باشد البته ینکه تفسیر به خطا موجب هلاکت می شود شکی نیست و علت گمراهی فلاسفه و عرفا تفسیر به رای نمودن قرآن است ولی توجه کنیم که چرا امام صادق علیه السلام تفسیر صحیح قرآن (توسط غیرمعصوم)را نیز غیرمجاز بیان نموده و بی ثواب و اجر؟
تمام امتحانات و ابتلائات بشر از ابتدای خلقت بر سر تسلیم شدن و فرمانبری از خدای تبارک و تعالی است. چرا که هدف از خلقت جن و انس عبادت است و عبادت محقق نمی شود مگر در اطاعت کردن مطلق از اوامر پروردگار باریتعالی
سخت ترین امتحان امت اسلام، پذیرش امامت و ولایت معصومین علیهم السلام در تمامی شئون زندگی است. به همین جهت است که به فرموده معصومین علیهم السلام هیچ امری به میزان ولایت و امامت از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله تبلیغ و تأکید نشد. اما امّت اسلام از بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله از این مسئله سرباز زد و نپذیرفت الاّ عدّه قلیل.
حال با این وصف، به ابتدای سخن بازمی گردیم که چرا تفسیر درست از غیرمعصوم اجر و ثوابی ندارد.
پاسخ سوال را امام صادق علیه السلام به عُمیره فرموده است: "مردم به شناسائی ما و مراجعه به ما و تسلیم شدن براي ما (اهل بیت) مأمورند،
سپس فرمود:
و اگر چه روزه بگیرند و نماز گزارند و گواهی دهند که معبودي جز خداي یگانه نیست؛ ولی پیش خود بنا گذارند که به ما مراجعه نکنند به همان سبب مشرك گردند." ️اصول کافی، ج4، ص114